Klocki Lego pomagają rozwinąć wyobraźnię i inspirują do tworzenia

Niemal wszyscy znamy klocki Lego, a większość z nas dorastała bawiąc się nimi. To jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie i ma ogromną rzeszę fanów.

Ale niewiele osób zdaje sobie sprawę z edukacyjnych zalet Lego. Marka Lego Education współpracuje z nauczycielami od ponad trzech dekad, aby rozwijać w klasie doświadczenia, które wprowadzają w życie koncepcje uczenia się. Lego to dla niektórych tylko zabawka, a edukacyjne korzyści płynące z zabawy kolorowymi, wieloaspektowymi klockami nie zawsze są oczywiste. Jest jednak wiele korzyści płynących z tworzenia, konfiguracji i budowania konstrukcji za pomocą klocków Lego. Dzieci ćwiczą zręczność manualną, łącząc klocki Lego o różnych rozmiarach i kształtach. Wymaga to różnej siły nacisku i staje się wspaniałym ćwiczeniem dla rąk, które pomaga dzieciom kontrolować nacisk, jaki wywierają podczas nauki pisania w szkole. Poprzez zabawę z klockami Lego dzieci uczą się, jak dzielić się wspólnie bawić. Pracując razem nad budową z klocków, dzieci muszą uzgodnić ogólną ideę swojej zabawy, czy będzie to zamek, łódź, łódź czy statek kosmiczny.

Dzieci muszą współpracować ze sobą nawzajem i zacząć rozumieć, w jaki sposób różne pomysły mogą przyczynić się do wzbogacenia ich zabawy.

Dzieci muszą również nauczyć się negocjować role i obowiązki, aby mieć przyjemne doświadczenie społeczne. Zabawa klockami Lego poprawia kreatywność, ponieważ dzieci używają różnych kształtów, kolorów i rozmiarów klocków do konstruowania skomplikowanych projektów. Kreatywność i wyobraźnia są rozwijane, gdy dzieci nie mają ograniczeń w tym, co potrafią zrobić. Postępowanie zgodnie z instrukcjami składania klocków lego ma również wiele zalet w rozwiązywaniu problemów, skupieniu się i dbaniu o szczegóły. Idee symetrii, wyważenia, kształtów i rozmiarów są odkrywane podczas zabawy klockami Lego. Dzieci doświadczają pracy z ułamkami, gdy widzą, ile małych kawałków mieści się w dużym kawałku i mogą zacząć eksperymentować z dzieleniem.