Firmy tworzące oprogramowanie na zamówienie zdają sobie sprawę z konieczności stałej kontroli nad procesem tworzenia programu. Z pewnością bardzo ważną jego częścią jest stały nadzór nad jakością, należy to robić na każdym etapie.
Należy testować poszczególne moduły, jak również całość. Wiele osób nie widzi różnicy między zapewnianiem jakości oprogramowania a testowaniem oprogramowania. Testerzy są często postrzegani jako specjaliści ds. jakości oprogramowania, ponieważ zarówno cele testowania oprogramowania, jak i zapewniania jakości są takie same. w celu zapewnienia najwyższej jakości oprogramowania. Procesy zapewniania jakości są przeprowadzane w celu upewnienia się, że jakość produktu jest zgodna z wymaganiami klienta. Specjaliści pracują nad opracowaniem i wdrożeniem wszystkich niezbędnych procesów, aby zapewnić prawidłowe przestrzeganie wszystkich niezbędnych procedur cyklu życia oprogramowania.
Każdy klient zlecający pracę firmie outsourcingowej oczekuje, że jego produkt będzie jak najwyższej jakości, zespół zapewnienia jakości jest odpowiedzialny za dokładne sprawdzenie, czy aplikacja jest wolna od błędów i czy spełnia wymagania klientów.
Wprowadzenie standardów zapewniania jakości może wydawać się początkowo skomplikowane, ale jest to najlepszy sposób na poprawę zarządzania jakością, usystematyzowanie pracy i zapewnienie poprawności. Oczywiście testy oprogramowania trzeba prowadzić na bieżąco w miarę powstawania kolejnych modułów czy części oprogramowania. Same testy powinny dotyczyć poszczególnych funkcji jako jednostek, ale także całości kodu, jako programu. Na każdym etapie rozwoju klienci są w stałym kontakcie z zespołem programistów dostarczając im wymagania, sprawdzając postęp i dostosowując nowe funkcje. Mimo że wszystko to różni się w zależności od projektu, potrzebujemy uniwersalnych standardów zapewniania jakości, które można by zastosować praktycznie do każdego projektu oprogramowania.